lauantai 27. heinäkuuta 2013

Ehkä joskus valmis....

Minä olen sellainen ihminen, joka innostuu jostain asiasta ihan mielettömästi ja teen jonkin aikaa ihan kympillä ja sitten....... se into hiipuu ja hiipuu. Loppu tuloksena on, että olen yhtä kokeilua rikkaampi. Noin 6 vuotta sitten opettelin tekemään sukkia. Ensimmäinen syksy syntyi sukkaa, sukan perään......seuraavana vuonna vain puolet siitä mitä edellisenä vuonna!! Viime syksynä aloitin tekemään tyttärelleni sukkaa ja sai sen valmiiksi ennen lumen sulamista keväällä :)
Sukkani ovat mitä ovat, mutta kyllä tuo lapseni sanoi ensimmäisen sukkaparin nähtyä; Äiti noihan näyttää ihan sukilta!! Hyvä niin sillä niin niiden pitikin :)
Haluisin olla hyvä ja nopea sukan tekiä, mutta tällä käsityö taidolla se on mahdottomuus.... ;) Tein ihan uuden tunnisteen; IKUISUUS PROJEKTI, tämä pitää näitä minun aloitettuja projekteja hengissä....joku teistä voi aina välillä kysellä miten se ja se projekti voi. Näin opettelen pitkä jänteisyyttä ;) =D Tai no pitkä jänteisyyttähän mulla on kun olen aloittanut noin 29 vuotta sitten tekee vauvan nuttua...siitä puuttuu vielä vähän :) Sitä en ota tähän projekti sivulle mukaan....siinnä ovat jo langat jo niin haperoituneet ettei sitä voi tehdä valmiiksi, mutta se on muistutus että jokin asia vaan voi viedä vähän kauemmin :)

Äitini oli kova käsityö ihminen, en siis perinyt häneltä taitoja.....No, kumminkin, kun äiti kuoli jäi häneltä iso muovikassillinen isoäidin neliöitä. Niitä olen nyt muutamaan kertaa käsitellyt ja miettinyt että mitähän MINÄ niistä saisin aikaiseksi...kokeilin kerran yhdistää niitä paloja....HAH...olisittepa nähneet...haaveeni kassista jäi ensi silmäyksellä!!!!

Nyt olen sitten yrittämässä tehdä, yhdistellemällä neliöitä ja kutomalla.....sukkaa...pitkää sukkaa...Alkuun on päästy, laitan kuvia alusta, MUTTA hei muistakaa kysyä puolen vuoden jälkeen jos en ole jo kirjoitellet sitä aikaisemmin, miten tämä projekti voi.....Teen tyttärelleni....toivonmukaan kerkeää niitä tänä syksynä pitää...tai jos sitten taas keväällä =D
Tässä aloituksesta kuvaa;






Jo näin pitkällä....kohta on yksi sukka valmis ;) .........puuttuu vain jotain 40 cm.......Mutta jos kuka niin minä itse odotan innolla mitä tästä loppujen lopuksi syntyy ;) =D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Pihin emännän lehtipihvi jauhelihasta

Näitä pihvejä olen tehtyä muutaman kerran aikaisemmin. Ja pihvit ovat siis pelkkää jauhelihaa, ei mitään muuta. Jauhelihasta "lehtipihv...