lauantai 10. tammikuuta 2015

Kinkku-juustopyörät

Tammikuun arvonta

Sitä kun etsii jotakin netistä, voi löytää sellasita mitä ei etsikään =D Minä tosiaan katselin ihan eri asiaa varten eri sivuja, kun sitten sivulta "A" päädyin sivulle "Ö" . Ja törmäsin reseptiin Hot Ham and Cheese Wheels. Otin äkkiä raaka-aine listan ja päähän jäi kuva millaisia sitä pitäisi tehdä :)
Tässä alkuperäinen raaka-aine lista sekä määrät, minä sitten tein jotain samantapaista =D

 Hot Ham and Cheese Wheels

1½ C warm water
2 T sugar
1 T yeast
½ t salt
4 - 4½ C flour
1 pound deli ham, sliced thin
2 C cheddar cheese, shredded

Joten siitä sitten tekemään ;) =D

No niin, aloitetaan minun versioni!

Kinkku-juustorulla

2½ dl vettä
2 tl sokeria
1 tl suolaa
1 tl hiivaa
4-5 dl vehnäjauhoja
n. 1 rkl oliiviöljyä

Rullan sisälle kinkkua ja juustoa.

Aineista tehdään normaali taikina. Sekoitin kädenlämpösen veden joukkoon sokerin ja suolan. Lisäsin jauhoja ja hiivan. Lopuksi öljy. Annoin vähän kohota lämpimässä paikassa.

Taikina yläkuvassa ja alakuvassa olen sitten tehnyt taikinasta levyn.


Täytin levyn ensin kinkkusuilaleilla ja jääkaapista löytyi peräti 4 suikaletta cheddar sulatejuustoa, lopuksi laitoin edam juustoraastetta.


Levy rullalle--->pyörälle. Siitä rullasta leikkasin sitten paloja että sain pyörät pellille.

Uuniin ja lämpötila oli 200 astetta ja pidin noin 20-25 min

Tässä nyt sitten valmista pyörää, ja oli kyllä hyvän makuista.




2 kommenttia:

  1. Tuli aivan jäätävä nälkä... tautisen hyvännäköstä settii! :)

    VastaaPoista
  2. Jännä,miten samoista aineista voi tehdä erilaista ja niin samanlaista,mä tein eilen kinkku-juustosarvia...t.Paula

    VastaaPoista

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Nuudelisalaatti

Tein töihin tälläisen salaatti "pohjan".  Vaikka tätä muutaman päivän kerkesin syömään, niin silti en syöynnyt yhtään päivää samaa...