lauantai 18. huhtikuuta 2015

Paistettu kaurapuuro

Taas näitä minun kokeiluja =D ...tätä ohjetta kehuttiin, missäs muualla kuin fb:ssä :) ja mitenkäs muuten olihan sitä kokeiltava sitten, vaikka aika kummalta tuntuikin.
Aikaisemmin en ollut koskaan kuulutkaan tästä ohjeesta, vaikka siinnä jutussa sanottiin että sitä jossain päin Suomea tehtiin aikoinaan useasti/paljon....ei ainakaan meillä silloin aikoinaan...
No, joka tapauksessa kokeilin.....ja miten sen nyt sanoisi....ei paha! =D



Paistettu puuro

kaurapuuroa
voita
sokeria
omenahilloa

Levitä puuro muutaman sentin paksuiseksi levyksi lautaselle, anna jäähtyä ja jähmettyä. Saa seistä vaikka seuraavaan päivään. Minulla oli muutaman tunnin. 
Kuumenna pannulla nokare voita. Odota kunnes voi kuplii ja ruskistuu. 
Leikkaa jäähtyneestä puurosta haluamasi kokoisia paloja (minä tein piparkakku muotilla) ja paista pannulla molemmin puolin, kunnes saavat väriä. Paistoin ensin toisen puolen ja lisäsin pintaan vähän sokeria ja sitten vielä sitä pintaa ruskistin ja toistin toisella puolella saman. 
Tarjoile omenahillon kanssa.

Ja kuvaa.....





 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Mitä yhteistä on postcrossing:lla ja jälkiruualla

Sain kortin 22.4 Virosta. Koska olen ilmoittanut postcrossing omilla "sivullani", että pidän ruoka ja resptikorteista,  niin sitä ...