tiistai 15. maaliskuuta 2016

Pasha, Rahkapiirakka / Eri maiden ruokia ja askarteluja kevät 3, ruoka

Eilen illalla meillä oli toiseksi viimeinen kurssi ilta. Ja koska pääsiäinen on lähellä oli ruoka puolella pääsiäiseen tarjottavaa....oli rahkapiirakka ja vähän erilailla tehty kuin minä olen tehnyt aikaisemmin. Ja toisena tehtiin pasha :P minun herkkuani......Tämäkin oli mukavan helppo ja nopea.


Tässä reseptiä rahkapiirakkaan...

Klikkaa kuvaa niin saat suuremmaksi. Tosiaan nuo 1. merkinnällä sekoitetaan yhteen ja sitten nuo * merkinnällä sekoitetaan yhteen. Tämän jälkeen aloitetaan kokoaminen.


Ensin pellille laitetaan murukerros, puolet seoksesta...eli tuota 1. merkintää. Ja sitten tulee koko * merkinnällä tehty sekoitus, kokonaan. Päälle laitellaan vielä muruseosta (1.)


Ja sitten uuniin......200 astetta n. 30-40 min.

Sitten valmistettiin pasha......Tämä on minun mielestä ihanaa....en ole mämmi ihminen yhtään. Mutta pashaa voisin syödä sitten vaikka kuinka paljon ;) =D

Tässä ohjetta siihen...

klikkaa suuremmaksi





Rahka ja vanilijasokeri sekaisin, voin sekaan sekoitetaan pähkinät, kuivatut hedelmät. Sen jälkeen nämä kaksi seosta yhdistetään.



Kerma ja kananmuna keltuaiset keitetään. Ja sen jälkeen ne lisätään rahkaseokseen. Sekoitetaan hyvin.


Harso kulhon pohjalle ja seos siihen taivuta harson seunat pashan päälle...laita se jääkaappiin yön yli painon alle. Itse laitoin kulhoni lautaselle (nestettä voi valua), toinen lautanen päälle ja siihen painoa...


Tälläinen herkku odotteli minua tänä aamuna...Siis hyvää!!!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Pienelle pupu kainaloon

Tein omaan baby shower lahjaani virkaten pupun. Ihan ensimmäinen kerta, kun virkkasin tuollaisen. Se oli kyllä kiva ja helppo tehdä. Minun y...