lauantai 1. huhtikuuta 2017

Huhtikuu

Se on sitten huhtikuu ja vielä aprillipäivä!

Minä toivon nyt ettei se paljastuisi aprillipilaksi, kun sitä joutuu rahtautumaan tuonne jonkin matkan päähän klo 7.00 jälkeen, bussia odottelemaan....ja sitä bussia ei tulisi, vaan pomo kävisi huutelemassa aprillia..."HEI, ei tänään ole sitä koulutusta!!!" ;) =D
No, tuskin.....se on siis tänään koulutuspäivä....9 tuntia menee tuohon reissuun! Olishan sitä voinnut tämän päivän muutenkin viettää!
Vaan ei vietetä..sitä vietetään kolleekoiden kanssa yhteistä lauantaita!

Tässä vähän tietoa tuosta aprillipääivästä;

Aprillipäivä on joka vuosi 1. huhtikuuta. Silloin on tapana puijata leikkimielisesti ihmisiä. Useissa lehdissä julkaistaan jokin pilailumielessä kirjoitettu artikkeli.

Suomessa aprillipäivää ei ole otettu kalenteriin, vaikka sitä on joskus ehdotettu, koska sen teho perustuu yllätyksellisyyteen.

Onnistuneen huijauksen jälkeen lausutaan huijatulle lorunpätkä, jolloin hän tajuaa kyseessä olevan aprillipila. Aprillilorulla toivotellaan leikkimielisesti aprillipäivää ja samalla ivataan aprillipilaan langennutta. Suomessa tutuin aprilliloru on "Aprillia, syö silliä, juo kuravettä päälle!".


Minua ei kyllä ole pystytty pahemmin aprillaamaan....olen ollut siis hyvin, hyvin varuillani tänäpäivänä aina! ;) ;) =D

Minä olen kyllä huijannut ansiokkaasti =D esim vanhinta tytärtäni.....joka uskoi ja oli sitten innokkaasti lähtemässä naapuri kuntaan katsomaan Hunks:seja torille ja syömään ilmaista hernekeittoa! =D =D


Miten on.....onko sinua päästy huijaamaan oikein kunnolla....vai oletko sinä päässyt huijaamaan jotain oikein kunnolla?!


4 kommenttia:

  1. Nuorena tuli juksatuksi monta kertaa, mutta nykyään ei vanha kettu mene enää halpaan =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. =D Koulutus pvä mennyt...ei ollut pilaa ;) =D Lehdet sitäkin enenmmän yrittävät vieläkin omia piloja viljellä =D

      Poista
  2. Minä oon niin hyväuskonen, että aamulla Vanha herra sai vedettyä hölästä, kun sanoi lähtevänsä hakemaan tuoreita croissantteja aamiaspöytään. Venyttelin ja makustelin peittojen alla, kunnes kutsuttiin kahville. Mitään croissantteja ollut - jälkiuunipaloja appelsiinimarmeladin kera ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh....minä olen aina aprillipvänä niin skeptinen ettei mikään uppoa minuun....ei edes tosi asiat! =D

      Poista

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Loma hommeleita

 Pari päivää lomasta mennyt ja paljon pientä puuhastelua on tullut tehty ja apuna ollut. Tulee itselle hyvä mieli kun pystyy olemaan apuna. ...